Педагогічна інновація — це процес
реалізації конкретною особою (або групою осіб) ідеї, яка є для неї (них) у цей
час новою у навчально-виховному процесі, у результаті якого виникає творчий
пошук оригінальних, нестандартних рішень.
Інноваційні педагогічні
технології в сучасній дошкільній освіті є розвитком науки і техніки спрямованих
на появу нових форм навчання комунікації та новими методами роз’яснення
освітніх завдань.
З огляду на це роль
вихователя набуває нової якості. Де розвиває пізнавальні якості дошкільника,
його життєву компетентність у різних соціальних інституціях. Водночас
відбувається еволюція змісту, форм і методів виховання, які спонукають до нових
розробок для впровадження новітніх освітніх технологій.
Отже, специфічними особливостями інноваційного
виховання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі
постійної переоцінки цінностей, налаштованість на конструктивні дії в поновлюваних
ситуаціях, основою яких є інноваційні педагогічні технології.
Одним з яких є використання інформаційно -
комунікаційних технологій в дитячому садку.
В даний час в
нашій країні реалізується стратегія розвитку інформаційного суспільства, яка
пов'язана з доступністю інформації для всіх категорій громадян та організацією
доступу до цієї інформації. Тому використання інформаційно - комунікаційних
технологій є одним із пріоритетів освіти. Інформатизація системи освіти
пред'являє нові вимоги до педагога та його професійної компетентності.
Комунікативна компетентність педагога передбачає здатність вибудовувати
комунікації в різних форматах: усному, письмовому, дискусійному, візуальному,
комп'ютерному, електронному. Педагог повинен не тільки вміти користуватися
комп'ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, але і створювати свої освітні
ресурси, широко використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.
Тому, дошкільна
освітня установа, як носій культури та знань, також не може залишатися
осторонь.
Інформаційні
технології, це не тільки і не стільки комп'ютери та їх програмне забезпечення.
Під інформаційно-комунікативними технологіями розуміється використання
комп'ютера, Інтернету, телевізора, відео, DVD, CD, мультимедіа,
аудіовізуального обладнання, тобто всього того, що може представляти широкі
можливості для комунікації.
На сьогодні комп’ютер посідає значне місце в
освітньому процесі. А, також, є засобом оптимізації навчальної діяльності
дошкільнят та розвитку життєвої компетентності, своєрідним «інтелектуальним
знаряддям». Під час роботи на комп’ютері розвиваються особистісні
якості, які в подальшому житті сприятимуть реалізації потенціалу
особистості дитини та дає змогу їй почуватися компетентною.
Під час застосування ІКТ в дошкільному закладі ми створює
умови для:
· формування
у дітей здатності орієнтуватися в навколишньому світу;
· опановувати
практичні засоби роботи з інформацією на рівні вікових можливостей;
· формувати
вміння обмінюватися інформацією за допомогою сучасних технологій, що буде
сприяти досягненню успіху в будь-якій діяльності сучасного інформаційного
суспільства.
Використовувати
засоби ІКТ ми можемо, як на заняттях так і в грі з дітьми, бо саме гра є однією з форм практичного мислення дітей. А тому використання
комп’ютерних ігор в освітньому процесі є природним для дитини та слугуватиме
ефективніше для підвищення мотивації і забезпечення індивідуалізації навчання
та розвитку особистісних здібностей. Під час гри дитина оперує своїми знаннями,
досвідом, враженнями, що відображаються у формі ігрових способів дії, ігрових
знаків, які набувають в смисловому полі гри.
Було
запропоновано дітям намалювати «Казковий будинок», де дошкільнята фантазували,
мріяли. Використовували при цьому мишку до ноутбука та на планшеті малювали як
пальчиком та і сенсорною ручкою.
Результати виконаної роботи
Немає коментарів:
Дописати коментар