ПЕДАГОГІЧНІ ІННОВАЦІЇ

Педагогічна інновація — це процес реалізації конкретною особою (або групою осіб) ідеї, яка є для неї (них) у цей час новою у навчально-виховному процесі, у результаті якого виникає творчий пошук оригінальних, нестандартних рішень.
Інноваційні педагогічні технології в сучасній дошкільній освіті є розвитком науки і техніки спрямованих на появу нових форм навчання комунікації та новими методами роз’яснення освітніх завдань.
З огляду на це роль вихователя набуває нової якості. Де розвиває пізнавальні якості дошкільника, його життєву компетентність у різних соціальних інституціях. Водночас відбувається еволюція змісту, форм і методів виховання, які спонукають до нових розробок для впровадження новітніх освітніх технологій.
 Отже, специфічними особливостями інноваційного виховання є його відкритість майбутньому, здатність до передбачення на основі постійної переоцінки цінностей, налаштованість на конструктивні дії в поновлюваних ситуаціях, основою яких є інноваційні педагогічні технології.
Одним з яких є використання інформаційно - комунікаційних технологій в дитячому садку.
В даний час в нашій країні реалізується стратегія розвитку інформаційного суспільства, яка пов'язана з доступністю інформації для всіх категорій громадян та організацією доступу до цієї інформації. Тому використання інформаційно - комунікаційних технологій є одним із пріоритетів освіти. Інформатизація системи освіти пред'являє нові вимоги до педагога та його професійної компетентності. Комунікативна компетентність педагога передбачає здатність вибудовувати комунікації в різних форматах: усному, письмовому, дискусійному, візуальному, комп'ютерному, електронному. Педагог повинен не тільки вміти користуватися комп'ютером і сучасним мультимедійним обладнанням, але і створювати свої освітні ресурси, широко використовувати їх у своїй педагогічній діяльності.
Тому, дошкільна освітня установа, як носій культури та знань, також не може залишатися осторонь.
Інформаційні технології, це не тільки і не стільки комп'ютери та їх програмне забезпечення. Під інформаційно-комунікативними технологіями розуміється використання комп'ютера, Інтернету, телевізора, відео, DVD, CD, мультимедіа, аудіовізуального обладнання, тобто всього того, що може представляти широкі можливості для комунікації.
 На сьогодні комп’ютер посідає значне місце в освітньому процесі.  А, також, є  засобом оптимізації навчальної діяльності дошкільнят та розвитку життєвої компетентності, своєрідним «інтелектуальним знаряддям».  Під час роботи на комп’ютері розвиваються особистісні якості, які в подальшому  житті сприятимуть реалізації потенціалу особистості дитини та дає змогу їй почуватися компетентною.
Під час застосування ІКТ в дошкільному закладі ми створює умови для:
·             формування у дітей здатності орієнтуватися в навколишньому світу;
·             опановувати практичні засоби роботи з інформацією на рівні вікових можливостей;
·             формувати вміння обмінюватися інформацією за допомогою сучасних технологій, що буде сприяти досягненню успіху в будь-якій діяльності сучасного інформаційного суспільства.
Використовувати засоби ІКТ ми можемо, як на заняттях так і в грі з дітьми, бо саме гра є однією з форм практичного мислення дітей. А тому використання комп’ютерних ігор в освітньому процесі є природним для дитини та слугуватиме ефективніше для підвищення мотивації і забезпечення індивідуалізації навчання та розвитку особистісних здібностей. Під час гри дитина оперує своїми знаннями, досвідом, враженнями, що відображаються у формі ігрових способів дії, ігрових знаків, які набувають в смисловому полі гри.
Було запропоновано дітям намалювати «Казковий будинок», де дошкільнята фантазували, мріяли. Використовували при цьому мишку до ноутбука та на планшеті малювали як пальчиком та і  сенсорною ручкою.





Результати виконаної роботи



Немає коментарів:

Дописати коментар